1400-12-04 14:12
673
0
78804
به مناسبت هفته قرآن و عترت؛

برگزاری جشنواره های فرهنگی، هنری و قرآنی در بندرگز/ اکران فیلم های قرآنی در سینما و اماکن روباز

رعیت گفت: جشنواره های فرهنگی، هنری و قرآنی به صورت استانی و به میزبانی شهرستان بندرگز خواهیم داشت و فراخوان این جشنواره همزمان با هفته قرآن و عترت از ۱۰ تا ۱۶ اسفند ماه در سطح استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش گلستان ما؛ محمد رعیت در نشست خبری و رونمایی از پوستر هفته قرآن و عترت استان گلستان اظهار کرد: برنامه های متنوعی در هفته قرآن و عترت در استان گلستان در نظر گرفته شده است که این برنامه ها در چند دسته برگزاری جشنواره های فرهنگی، هنری و قرآنی با موضوعات قرآنی، مفاهیم قرآن و عترتی اعم از خانواده و سبک زندگی اسلامی، فرهنگ عفاف و حجاب، مکتب ایثار و شهادت، مکتب شهید سلیمانی و نماز و نیایش برگزار می شود و این راستا برگزاری ۶ جشنواره پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: جشنواره های فرهنگی، هنری و قرآنی به صورت استانی و به میزبانی شهرستان بندرگز خواهیم داشت و فراخوان این جشنواره همزمان با هفته قرآن و عترت از ۱۰ تا ۱۶ اسفند ماه در سطح استان در نظر گرفته شده است.

رعیت به برگزاری جشنواره شعر و ادبیات فارسی در کردکوی اشاره کرد و گفت: جشنواره فیلم کوتاه و مستند در علی آبادکتول، جشنواره نقاشی در مینودشت، جشنواره نمایش در گنبدکاووس، جشنواره رسانه و مطبوعات در گرگان از دیگر برنامه های هفته قرآن و عترت در گلستان است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه هفته قرآن و عترت از نهم الی ۱۶ اسفندماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برپا می شود و غرفه های متعددی برای آن در نظر گرفته شده است، برگزاری کرسی های تلاوت قرآن و محفل های قرآنی از دیگر برنامه های است که در این ایام تدارک دیده شده است.

این مقام مسئول افزود:در هفته قرآن و عترت ۱۵ محافل قرآنی در شهر و روستا و نقاط مرزی استان گلستان با حضور قاریان بین المللی و برجسته برگزار می شود 

رعیت همچنین از اکران فیلم های قرآنی در سینماها و یا مکان های روباز در نقاط مختلف استان گلستان به مناسبت هفته قرآن و عترت خبر داد و گفت: 350 مرکز قرآنی در سطح استان گلستان فعالیت دارند و در سطح استان چهار هزار فعال قرآنی داریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.